GetmanCar

Getmanglobal, TOV

Цена в App Store: Бесплатно

GetmanCar

Getmanglobal, TOV

Цена в Play Market: Бесплатно

Каршерінг в США: щастя і жахи ринку

Ми часто говоримо і думаємо, що за кордоном краще. Завжди в приклад ставляться США, з їх розвиненими технологіями і рухом вперед. Каршерінг так само вдячний США за розвиток, саме тут він отримав розквіт і рух вперед.

Чи все так чудово в США в області каршерінгу і з якими труднощами стикаються компанії і користувачі в США?

 

У США йде все більше обговорень про прийняття спеціальних законів для каршерінгу, а так само для таких платформ як Uber, Lyft. Справа в тому, що законодавство США, так само як і українське, відстає від сучасних тенденцій ринку.

 

Законодавство США взагалі не розуміло що таке каршерінг, поки не була прийнята поправка Грейвса 2005 року, яка вказала, що каршерінг - це не класична оренда (або прокат авто), це орендна транзакція, зроблена в рамках федерального закону.

 

Інший варіант визначення каршерінгу намагаються дати на основі судового прецеденту, а саме в 2018 році виникла справа місто Сан Франциско проти Туро. Де місто просить визнати сервіс Туро класичної компанією з прокату автомобілів або прирівняти її до такої і зобов'язати сплачувати сервісні платежі в аеропорту, як це роблять всі автопрокатні компанії.

----------

Туро - сервіс каршерінга в форматі Р2Р.

----------

Туро в свою чергу заявив, що не є сервісом по прокату автомобілів, а є просто платформою, за допомогою якої власники автомобілів підшукують собі орендарів на автомобілі.

 

Поправка Грейвса захищає автопрокат

Поправка Грейвса 2005 року захищає прокатну і лізингову індустрію в разі подій, так як чітко вказує, що власник захищений при нанесенні ушкоджень третім особам. У той же час поправка може застосовуватися і не застосовуватися до каршерінгу.

Застосовуватися: поправка поширюється не тільки на власників транспортних засобів, а й на тих, хто займається бізнесом, без наявності транспортних засобів.

Не застосовуватися: позиція суду в такому питанні, була тією, що каршерінг не був визнаний класичним прокатом, адже користувач не оплачував добовий прокат, але суд упустив, що власник отримував іншу винагороду при користуванні автомобіля (оплата за пробіг, хвилини ...).

 

Телематика в каршерінгу

При використанні каршерінгу, завжди є потреба у використанні телематичних даних, в тому числі місце положення автомобіля, швидкість і ...

Необхідно врахувати, що деякі штати забороняють використання певних телематичних даних, так як вважають, що це може нашкодити людині.

Наприклад, штати Каліфорнія, Нью Йорк, Коннектикут і Монтана, забороняють використання телематичних даних про місце положення автомобіля, в той момент, коли машина використовується клієнтом.

 

Законодавство для людей з обмеженими можливостями

Американське законодавство так само має нормативні акти, які захищають людей з обмеженими можливостями (інваліди), вказуючи обов'язкові умови для компаній, які займаються прокатом автомобілів, відповідно дані вимоги поширюються на каршерінг.

Вимоги:

  1. Забезпечення додаткового обладнання в автомобілі, для осіб з обмеженими можливостями, без стягнення оплати за таке обладнання
  2. Немає заборони або доплат за перевезення тварин, крім оплати за додаткове прибирання автомобіля
  3. Відсутність оплати за додаткового водія для людей з обмеженими можливостями

 

Сервіс автомобілів і відзиви машин

Законодавство США передбачає, що в разі видання документа про необхідність обслуговування або відкликання автомобілів виробником, автопрокатна компанія не може використовувати, продати або здати автомобілі до їх обслуговування, якщо на момент видання акта відкликання, автомобіль знаходився не в орендаря, а у веденні компанії. Для компаній з автопарком до 5000 автомобілів, термін реагування становить 24 години, для компаній з парком від 5000 автомобілів - 48 годин.

Тут відразу ж видно протиріччя з каршерінгом, так як за фактом автомобіль не передається компанії, а просто проводяться подальші транзакції оренди іншими користувачами.

 

Критерії до користувачів каршерінга

Законодавство США не надає можливості для постановки будь-яких бар'єрів для користувачів каршерінгу. За фактом, якщо ти маєш посвідчення водія, ти можеш використовувати каршерінг. Але, страхові компанії вводять додаткові критерії, які обмежують водіїв за віком і стажу водіння. Ці обмеження не є забороненими, так як вони впливають на страховий ринок і політику страхових компаній.

 

Додаткові оплати

Законодавство деяких штатів забороняє стягування додаткових оплат. Наприклад, в Каліфорнії заборонені оплати за додаткові водіїв, штати Невада і Нью Йорк взагалі наклали заборону на будь-які додаткові платежі. Але з іншого боку, всі вище зазначені штати не забороняють стягування плати через юний вік і оплати додаткові страховки.

 

Персональні дані

Федеральне законодавство і законодавство штатів, накладає певні обмеження на збір персональних даних. Але мобільні додатки, які щільно увійшли в наше життя, все більше і більше вимагають персональних даних, так як фактично багато процедур вже проводяться без операторів, а онлайн, отже для такого сервісу як каршерінг необхідні персональні дані. Законодавчо накладені значні зобов'язання на кожну компанію по систематизації і зберіганню цих даних, через що компанії так само несуть значні витрати на обслуговування даної інформації.

 

Якщо дана стаття була корисна для тебе, поділись інформацією про нас в соцмережах

Вас також можуть зацікавити наступні публікації: